نرم افزار CRM

طراحي سايت

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

نرم افزار CRM

۲۹ بازديد

نرم افزار CRM  يا نرم افزار مديريت مشتري ، نرم افزاري است با هدف مكانيزه كردن فعاليتهاي فروش، بازاريابي و خدمات پس از فروش. اگر بخواهيم اين تعريف را باز كنيم مي توان چنين گفت كه مديريت ارتباط با مشتري از فعاليتهاي بازاريابي كه قبل از خريد انجام مي شوند تا فروش و فعاليتهاي پس از فروش كه براي حفظ مشتري و افزايش رضايت وي انجام مي شود را در بر مي گيرد.براي اينكه بتوانيم راحتتر توضيح دهيم بهتر است ادامه مطلب را بر پايه يك مثال پيش ببريم.

شما صاحب يك شركت بازرگاني هستيد كه دررابطه با واردات تجهيزات كامپيوتري فعاليت مي كنيد. مشتريان شما از صاحبين مغازه هاي فروش لوازم كامپيوتر تا توزيع كنندگان در سراسر كشور مي باشند. فرض مي كنيم كه شما نرم افزار CRM نداريد. نمي توانيم بگوييم شما CRM نداريد چون انجام فعاليتهاي روزمره كسب و كار بخشي از يك سيستم مديريت ارتباط با مشتري است.

به عنوان مثال شما تبليغات مي كنيد، به تماسهاي مشتريان پاسخ مي دهيد، برخي از درخواست ها را پي گيري مي كنيد و … اين ها همه فعاليتهاي در حوزه مديريت ارتباط با مشتريان هستند. لذا شما چه سي آر ام را بشناسيد و چه نه عملا در حال انجام فعاليتهاي مرتبط با  CRM فارسي هستيد.

 اما اگر نرم افزار  CRM داشته باشيد اين فعاليتها نظم مي گيرند. فراموش نمي شوند و با تغيير پرسنل از بين نمي روند.

مشكلات نداشتن نرم افزار CRM فارسي :

به ذكر چند نمونه از مشكلاتي مي پردازيم كه در اثر نداشتن نرم افزارCRM براي شما و كسب و كار شما پديد مي آيد.

زماني كه شما به سوابق مذاكرات خود با مشتريان دسترسي نداريد عمده تصميم ها بر مبناي احساس و اطلاعات چند روز اخير صورت مي گيرد كه صد البته هميشه تصميم هاي درستي نيستند.

شما همه كارهاي شركت را به تنهايي انجام نمي دهيد، و پرسنل شما ممكن به اندازه شما حافظه خوبي براي ادامه مذاكره با مشتريان نداشته باشند.

ريسك ترك كار پرسنل براي شما بسيار بالا خواهد بود زيرا تمامي اطلاعات در مورد مشترياني كه با آن فرد مذاكره كرده اند با رفتن آن فرد از بين مي رود.

با افزايش تعداد مشتريان ناچار خواهيد شد پرسنل بيشتري استخدام كنيد تا بتوانند فعاليتهاي مرتبط با مشتريان را پي گيري كنند و اين يعني افزايش هزينه و كاهش سود.

و بسياري مشكلات ديگر...

https://3sotweb.com/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-crm/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.