دستگاه upvc

طراحي سايت

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

دستگاه upvc

۲۳ بازديد

دستگاه upvc ماده اي متشكل از نفت خام و نمك طعام (كلريد سديم) است و مخفف كلمات :Unplasticicized Poly vinyl CHLORIDE مي باشد كه در اوايل دهه 1960 ميلادي در كشور آلمان ساخته شده است، با اين وجود قدم بعدي در توسعه يو پي وي سي براي اين صنعت نوپا مشكلاتي را ايجاد نمود .به عنوان مثال عوامل نرم كننده كه براي ايجاد انعطاف پذيري در دماي پائين به آن اضافه مي شد از پي وي سي خارج مي گرديد و ماده متخلخلي را بوجود مي آورد كه برطرف كننده نياز و قابل استفاده نبود.

پس از چند سال توليد كنندگان مواد خام، فرمولاسيون جديدي را ارائه دادند كه با افزودن مواد مختلفي مانند: ضربه گيرها، نرم كننده ها، مواد ضد احتراق، روان كننده ها و كمك كننده ها به پي وي سي موفق شدند كه پروفيل هاي توليد شده را حتي در شرايط سرد و نامساعد، سخت و محكم نگاه دارند.

ويژگي‌هاي يو پي وي سي

دستگاه upvc به جهت مقاومت بالايي كه در برابر مواد شيميايي و شرايط آب و هوايي دارد عمدتاً براي توليد انواع لوله، درب و پنجره در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. دستگاه upvc همچنين در محدوده وسيعي از دما (۶۰ تا +۸۰ درجه سانتي‌گراد)، مقاومت خود را حفظ مي‌كند و تغيير رنگ و تغيير فرم نمي‌دهند.

در تركيب مواد اوليه آن از كلسيم و روي به جاي سرب استفاده شده است كه نه تنها موجب سازگاري با محيط زيست مي‌گردد بلكه در سطح آن نيز جلاي مناسبي را ايجاد مي‌كند كه در برابر جذب آلودگي‌هاي هوا مقاومت مي‌نمايد. علاوه بر اين دستگاه upvc به دليل دارا بودن اكسيد تيتان در برابر تغييرات جوي و باران‌هاي شديد نيز همچنان كيفيت خود را حفظ مي‌كند.

كاربردهاي يو پي وي سي چيست؟

بيشترين كاربرد دستگاه upvc در ساخت پروفيل است. با توجه به مشكلاتي كه در سازه‌هاي يو پي وي سي وجود داشت، صنعت گران با تغيير در فرمول ساخت پروفيل توانسته‌اند محصولي جديد و باكيفيت‌تر را روانه بازار كنند. از زماني كه پروفيل يو پي وي سي توليد شد، جايگزين مناسبي براي سازه‌هاي پي وي سي شد. اگر چه pvc جايگزين خيلي خوبي براي فريم‌هاي فلزي است اما از لحاظ كارايي پروفيل upvc بسيار مناسب ‌تر از آن بوده و براي ساخت در و پنجره دوجداره و سه جداره كاربردي‌تر است.

UPVC سفت و سخت است و غالباً براي توليد محصولاتي كه در فضاي باز قرار دارند مورد استفاده قرار مي‌گيرد و حساس به تجزيه بيولوژيكي نيست؛ بنابراين محصول مناسبي براي آبرساني در باغ‌ها و مزارع به شمار مي‌آيد. علاوه بر اين، يو پي وي سي شكل خود را در دماي معمولي حفظ مي‌كند، گرچه مي‌توان آن را تحت حرارت شديد تغيير داد. اين ويژگي برجسته در ساخت و ساز، به ويژه در پنجره‌ها، پروفيل‌هاي درب بسيار اهميت دارد.

https://dilaymack.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.